Brev:
Det 3. måltid og antal amninger
30. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Det 3. måltid og antal amninger
Kære Helen
Vores søn er 6 mdr. (om en uge) og er nu godt i gang med skemaden og får 2 skemåltider om dagen og er meget glad for det og spiser godt hver gang:-)
Jeg tænker om det snart er tid til at indføre et frokostmåltid, da han spiser ret store portioner morgen og især aften, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an også i forhold til antallet af amninger. Jeg føler at jeg ammer ham lige så ofte som inden vi begyndte på fast føde, og det ved jeg ikke helt om er meningen? Håber du kan hjælpe.
En dag ser for tiden således ud:
Tidlig morgen kl. 5/6: Ammes og sover videre.
Morgen (et sted ml. kl 8 og 9.) Ammes, ligger og hygger lidt i sengen og står så op.
Formiddag 9.30. Majs- eller risgrød med frugtmostopping og vand af kop.
Ammes og puttes herefter til lur kl. ca. 10.00. Sover 1-1½ time.
Eftermiddagen er stadig meget uens fra dag til dag afhængig af om vi er ude eller hjemme. Men når han vågner fra formiddagsluren ammes han og tager så igen en lur om eftermiddagen kl. 13.30/14.30 af varierende længde ½-1½ time hvorefter han ammes igen. Hvis luren har været kort tager han sig en lille lur på ½ t før aftensmaden men det er ikke så ofte som tidligere. Når han tager den ekstra lur får han så også en ekstra amning.
Aften kl. 17.30 Omkring denne tid er han ved at blive sulten igen, så nogle gange ammer jeg ham inden han får grøntsagsmos og vand af kop kl. ca. 18. At han næsten lige har fået bryst påvirker ikke hans appetit på grøden. Han spiser en god portion alligevel;-)
Kl. 19.30 Starter vi putteritualet med at skifte til nattøj og ammes igen.
Kl. 20 Bliver han puttet for natten i sin egen seng. Han er meget nem at putte.
Han vågner kl. ca. 2 hvor han ammes og igen kl. 5/6.
Venlig hilsen
Rikke